Permulaanku

Assalamualaikum

Erm..lame sungguh tak menulis ni..kali terakhir tulis dalam blog ni beberapa tahun yang lepas..tiba-tiba rasa nak menulis kat blog lagi sebab Allah beri peluang untuk rehat yang panjang kat rumah. tak ada kerja nak buat maybe dengan menulis ni aku boleh share sikit-sikit pengalaman n cerita-cerita sepanjang aku kat rumah ni. bila Allah datangkan ujian macam-macam yang muncul dalam fikiran aku. tapi Alhamdulillah ramai yang berada di sisi aku beri sokongan yang tak putus-putus especially family and sahabat secoursemate aku. Bila Allah beri ujian tanda Dia sayang pada kita. Dia rindu nak dengar kita meminta pada Dia. Ujian sebenarnya hadiah daripada Allah. kata-kata ni seringkali muncul dalam hati setiap kali bila aku rasa aku tak kuat dan down.


"Allah tidak akan menguji Hambanya melebihi kemampuan hambanya.”Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya”
 (QS Al Baqarah [2] : 286).


Semoga aku kuat untuk hadapi ujian dari Allah ini. k la sampai sini je..lain kali aku cerita pengalaman aku masa Allah hadiahkan kan aku ujian itu. sampai ketemu lagi ya..hehehe..


Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Sarjana Muda Sains Agroteknologi ( Teknologi Lepas Tuai) ??

My 1st Appoinment